• Welkom bij Oriental Asian Food
  • Bel ons : +32(0) 78 700 188

Algemene Voorwaarden Oriental Asian Food

 

Artikel 1 – Identiteit van Oriental Asian Food


Oriental Asian Food, handelend onder “Oriental Asian Food”

gevestigd te: www.orientalasianfood.nl 

Telefoonnummer: +31 (0)85-301 83 52

E-mailadres: info@orientalasianfood.nl

BTW-identificatienummer: NL0034.98.640B65

KvK-nummer: 80864694

IBAN: NL 23 INGB 0008 9192 41

BIC: INGBNL2A

 

Artikel 2 – Definities


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Ondernemer: Oriental Asian Food, gevestigd te www.orientalasianfood.nl (geen bezoekadres);

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Oriental Asian Food;

3. Bedrijf: de onderneming die een beroep of bedrijf uitoefent en zodanig ingeschreven is in het handelsregister en een overeenkomst op afstand aangaat met Oriental Asian Food;

4. Klant: consument of bedrijf;

5. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat klant en ondernemer fysiek in elkaars nabijheid zijn, zoals (maar niet beperkt tot) telefoon en internet;

6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij, in het kader van een door de Oriental Asian Food georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de klant om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

8. Bedenktijd: de periode waarbinnen de klant gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

9. Dag: kalenderdag;

10. Werkdag: een dag van maandag tot en met vrijdag;

11. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een aantal producten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting over een langere periode verdeeld is;

12. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de klant of Oriental Asian Food in staat stelt om informatie die aan hem/haar persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid


1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Oriental Asian Food en klant en op elk aanbod van de Oriental Asian Food.

2. Alvorens de overeenkomst op afstand wordt gesloten, stelt de Oriental Asian Food de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar. Wanneer het niet mogelijk is de algemene voorwaarden op voorhand beschikbaar te stellen zal de Oriental Asian Food voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangegeven dat de klant de algemene voorwaarden kan inzien en dat deze op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk gratis worden toegezonden. Ook kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Wanneer dit niet mogelijk, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of op andere wijze gratis zullen worden toegezonden.

3. Indien naast deze algemene voorwaarden tevens bepaalde product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede lid van overeenkomstige toepassing en kan de klant zich, indien sprake is van tegenstrijdige (algemene) voorwaarden, steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem/haar het meest gunstig is.


Artikel 4 - De overeenkomst

 

1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden, in het bijzonder de voldoening van verschuldigde bedragen genoemd in artikel 7, met inachtneming van het bepaalde in lid 6 van dit artikel.

2. Oriental Asian Food bevestigt onmiddellijk langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard. Tot het moment dat de ontvangst van deze aanvaarding door de Oriental Asian Food niet is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.

3. De Oriental Asian Food treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data voor het geval de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard. De Oriental Asian Food zal passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen indien de klant elektronisch kan betalen. In dat kader zal de ondernemer zorgen voor een veilige webomgeving.

4. Aan de klant zal Oriental Asian Food bij het product meezenden de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:

a. het bezoekadres van de vestiging van Oriental Asian Food waar de klant met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

c. de in artikel 5 lid 3 opgenomen gegevens, tenzij Oriental Asian Food deze gegevens al aan de klant heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

d. de informatie over de garanties en service na aankoop;

e. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de klant van het herroepingsrecht gebruik kan maken of een duidelijke melding met betrekking tot het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

5. De bepaling in lid 4 is alleen van toepassing op de eerste levering indien Oriental Asian Food zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten;

6. Oriental Asian Food kan zich (uiteraard binnen de grenzen van de wet) op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Oriental Asian Food op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 7. Oriental Asian Food behoudt zich het recht voor om vanwege moverende redenen de overeenkomst met klant niet aan te gaan. Indien dit het geval is, dan zal Oriental Asian Food dit aan de klant binnen zeven dagen kenbaar maken.

 

Artikel 5 - Het aanbod

 

1. Oriental Asian Food zal het nadrukkelijk vermelden indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt.

2. Het aanbod bevat een volledige, nauwkeurige en gedetailleerde omschrijving van de aangeboden producten, zodat de klant het product goed kan beoordelen. Indien bij het aanbod afbeeldingen worden gebruikt zullen deze afbeeldingen zo waarheidsgetrouw mogelijk van de aangeboden producten zijn. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod, waarbij voor een klant direct duidelijk kan zijn dat sprake is van een vergissing of fout, binden Oriental Asian Food niet.

3. Bij een aanbod vermeldt Oriental Asian Food duidelijk wat de rechten en plichten van een klant zijn indien het aanbod wordt aanvaard. Van belang zijn daarbij de

- prijs inclusief belastingen;

- kosten van aflevering indien van toepassing;

- wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en hoe de klant deze tot stand kan laten komen;

- wijze van aflevering, betaling of uitvoering van de overeenkomst;

- de wijze waarop de klant voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan raken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;

- de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten en;

- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

- indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze door de klant kan worden geraadpleegd;

- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;

- termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de periode voor het gestand doen van de prijs;

 

Artikel 6 - De prijs

 

1. Alle prijzen van aangeboden producten zijn prijzen inclusief BTW. Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten en bijkomende kosten indien van toepassing.

2. De prijzen van de aangeboden producten worden niet verhoogd gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

3. Indien sprake is van producten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt waar Oriental Asian Food geen invloed op heeft kan de ondernemer, in afwijking van het vorige lid, het product met variabele prijzen aanbieden, mits door Oriental Asian Food duidelijk bij het aanbod wordt vermeld dat sprake kan zijn van deze schommelingen en dat de prijzen richtprijzen zijn.

4. Prijsverhogingen binnen drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn niet toegestaan tenzij zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

5. Prijsverhogingen vanaf drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn niet toegestaan tenzij Oriental Asian Food dit bedongen heeft deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen danwel de klant de mogelijkheid heeft de overeenkomst op te zeggen op het moment dat sprake is van een prijsverhoging.

 

Artikel 7 – Betaling

 

1. De door de klant verschuldigde bedragen dienen, tenzij anders is overeengekomen, te worden voldaan vooraf bezorging van het goed.

2. Indien sprake is van non- of wanbetaling door de klant kan Oriental Asian Food, tenzij dat wettelijk beperkt is, redelijk gemaakte kosten bij de klant in rekening brengen mits zulks vooraf aan de klant is medegedeeld.

3. Eventuele onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens dienen onmiddellijk door de klant aan Oriental Asian Food te worden medegedeeld. 

 

Artikel 8 - Herroepingsrecht bij levering van producten

 

1. De klant heeft bij de aankoop van producten gedurende veertien dagen vanaf de dag van ontvangst van het product of totale bestelling door of namens de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden door dit ondubbelzinnig kenbaar te maken. Voor niet-consumenten is het herroepingsrecht niet van toepassing.

2. Indien de klant van het herroepingsrecht gebruik wil maken dient deze het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. Gedurende deze termijn zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De klant zal het product met alle geleverde toebehoren en, voor zover mogelijk, in de originele staat en verpakking aan Oriental Asian Food retourneren, volgens de door Oriental Asian Food aangegeven redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 9 - Kosten in geval van herroeping

 

1. Als de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van de standaard terugzending niet voor zijn rekening.

2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal Oriental Asian Food dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de ontvangst van de terugzending, bewijs van terugzending of herroeping, terugbetalen onder eventuele verrekening van de te hoge kosten van terugzending.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht


Het herroepingsrecht wordt door Oriental Asian Food worden uitgesloten voor de volgende producten: 

a) die snel kunnen bederven of met beperkte houdbaarheid;

b) die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

c) voor losse kranten en tijdschriften;

d) die door Oriental Asian Food tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de klant;

e) waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f) die duidelijk persoonlijk van aard zijn;


 Artikel 11 - Duurtransacties

 

1. Bij een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan kan de klant altijd opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De maximale looptijd bij een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan bedraagt twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de klant de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

 

Artikel 12 – Levering, bezorging en uitvoering

 

Algemene Voorwaarden

1. Bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten zal Oriental Asian Food de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen.

2. Oriental Asian Food erkent elektronische communicatie en zal de geldigheid of het juridisch effect daarvan niet ontzeggen vanwege het enkele feit dat de communicatie elektronisch is.

3. Indien levering van een besteld product blijvend onmogelijk blijkt te zijn, zal Oriental hiervan melding maken aan de klant uiterlijk vijf werkdagen na bestelling.

4. Tenzij uitdrukkelijk anders is afgesproken berust het risico van vermissing en/of beschadiging van producten tot het moment van bezorging aan de klant bij de Oriental Asian Food.

5. Het factuuradres is het adres die de klant aan Oriental Asian Food heeft medegedeeld waar de factuur naar wordt verzonden. Het bezorgadres is het adres dat de klant aan Oriental Asian Food heeft medegedeeld als plaats van bezorging. De levering geschiedt vanuit Nederland en wordt uitbesteed aan een professionele transporteur. De wijze en tijdstip van bezorging is onderhevig aan de gekozen wijze van uitvoering van de dienst door de transporteur. De klant kan zich hierover niet beklagen bij Oriental Asian Food.

5. Oriental Asian Food zal geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen vijf werkdagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken, met inachtneming van het gestelde in artikel 5. Indien sprake is van vertraging bij de bezorging, of als een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk vijf werkdagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. In een dergelijk geval heeft een klant het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden maar geen recht op eventuele schadevergoeding.

6. Ingeval van ontbinding op grond van het vorige lid zal Oriental Asian Food het bedrag dat de klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

 

Artikel 13 – Garantie


Een door Oriental Asian Food, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling kan de rechten en vorderingen die de klant ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van Oriental Asian Food ten opzichte van de klant heeft op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand niet beperken of terzijde stellen.

 

Artikel 14 – Conformiteit

 

Oriental Asian Food staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

 

Artikel 15 – Klachtenregeling

 

1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst, moet door de klant uiterlijk binnen 14 dagen nadat het product is bezorgd worden medegedeeld worden. Eventuele gebreken dienen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Oriental Asian Food.

2. Oriental Asian Food zal ingediende klachten zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen een termijn van veertien dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht, behandelen en beantwoorden. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Oriental Asian Food binnen de termijn van veertien dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

Artikel 16 – Toepasselijk Recht

 

Op overeenkomsten tussen Oriental Asian Food en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Algemene voorwaarden van de klant worden niet erkent door Oriental Asian Food tenzij dit uit geschrifte blijkt. Voor de uitvoering van de overeenkomst wordt Middelburg als domicilie worden gekozen.

 

Artikel 17 - Aanbiedingen en Acties

 

Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten. Hoewel deze website met de grootste zorgvuldigheid tot stand is gekomen, kan het voorkomen dat kenmerken van producten, prijzen et cetera niet juist worden weergegeven of afgebeeld. In dat geval gelden de op de verpakking van het product zelf weergegeven kenmerken en kunt u geen aanspraak maken op levering op grond van foutief weergegeven informatie. Ook heeft de webshop eigen aanbiedingen, die niet gelden in onze winkels. Andersom gelden de aanbiedingen in de winkels ook niet in de webshop.

 

Bezorgkosten en bezorgdagen (Nederland) *

 

Bij bestellingen tot €49 en tot 30 kg vragen wij €6,95 aan bezorgkosten. Vanaf €49,- betaalt u geen bezorgkosten.

Als u op werkdagen voor 13.00 uur bestelt, wordt uw bestelling in principe binnen 48 uur geleverd. Dit geldt alleen als de factuur is voldaan en het bestelde product op voorraad is. Houdt u er rekening mee dat wanneer u in het weekend bestelt uw bestelling pas maandag in behandeling wordt genomen en pas dinsdag bezorgd wordt.


* Bijzondere voorwaarden wat betreft bezorging van lokale en/ of vers- en diepvriesproducten


Vers- en diepvriesproducten vergen een speciale bezorging om de kwaliteit en versheid van de producten te waarborgen. Vanwege deze speciale bezorging gelden er bijzondere voorwaarden. Vers- en diepvriesproducten bezorgen we vanaf een minimum besteding van €100,00 (exclusief bezorgkosten van €7,50) binnen deze twee productcategorieën. Als uw bestelling geen vers- en/ of diepvriesproducten bevat, is er geen minimum aankoopbedrag!


Wij leveren bestellingen met vers- en diepvriesproducten 1 tot 2 keer per week. 


Garantie


Mocht een product niet op voorraad zijn, dan nemen wij telefonisch of via de e-mail contact met u op. In overleg zullen wij u een paar opties aanbieden:

-       Wachten tot het product weer leverbaar is. In dit geval geldt niet de afspraak: voor 13.00 uur bestellen en binnen 48 uur leveren.

-       Er wordt een vervangend product aangeboden, dat zoveel mogelijk overeenkomt met het door uw gekozen product. Bij het vervangen wordt altijd uw aankoopbedrag geëvenaard waarbij ook rekening gehouden wordt met het gewicht en de kwaliteit.

-       Mochten de hiervoor genoemde opties geen oplossing bieden, dan wordt uw aankoopbedrag zo snel mogelijk naar uw rekening overgemaakt.